marți, septembrie 08, 2009

jurnalul unei nefumatoare. damn it, cum suna!


m-am lasat de fumat. sa fumez a fost, in ultima vreme, cea mai placuta activitate din viata mea.
spuneam sus si tare ca doar doua motive m-ar determina sa renunt la tigari: sa nu mai am bani sau sa raman insarcinata. sa spunem ca am omis existenta unui al treilea motiv, epuizarea plamanilor mei, care imi impedicau cele mai mici eforturi fizice (oare sa scriu explicit ca nu mai aveam aer nici sa fac sex?)
asa ca am renuntat, sau cel putin am luat o pauza. acuma simt nevoia sa impartasesc lumii primele impresii.

1. in cursul unei vizite la medic, acesta mi-a spus ca nu trebuie sa renunt la fumat brusc, pentru ca organismul o sa reactioneze urat la lipsa de nicotina din sange, mai ales ca fumam mult spre exagerat inainte sa renunt (adica o sa fie mai rau pentru corp daca e privat subit de cantitatea necesara de nicotina, decat daca fumez ca turcu).
mi-a recomandat sa continui cu cel putin 10 tigari pe zi in primele saptamani, apoi sa reduc treptat si abia dupa vreo 2 luni sa renunt de tot.
idee care mi s-a parut cel putin amuzanta in prima faza, din moment ce absolut toata lumea e anti-fumat, doctorul sa fie cel care sa imi recomande contrariul.
cu toate astea, jocul de-a fumatul moderat nu e pentru mine, asa ca imi asum riscurile si renunt de tot.

2. pentru ca lucrez intr-un mediu in care se fumeaza, ma deruteaza putin sa simt atata fum de tigara si eu sa nu trag.

3. este greu. nu zic ca-i usor, ca as minti. e prima mea tentativa (reusita, sper), de a lasa tigarile. oamenii din jur ma descurajeaza si imi profetesc maxim o saptamana pana la recidiva.
eu nu cred in dependenta, dar totusi e mai greu decat imi inchipuiam. e dependenta de gest, cred. la job e plictisitor si pana acum trageam fum dupa fum, ca un reflex deja. eh, acuma tre sa gasesc altceva de facut in lipsa. rumeg guma, am inteles ca ajuta (tine gura ocupata). numar norii si ma uit pe tavan. si sa citesc mi-e ciudat fara kentu` din mana stanga...

4. arat foarte fragila, cred. vin prieteni la mine si imi intind pachetul lor. ma ademenesc, scumpii de ei. nu simt ca m-ar tenta, mai ales ca ei fumeaza tigari nasoale. am tras cateva fumuri dintr-un kent la doua zile dupa ultima mea tigara si am avut senzatia ca are gust rau (autosugestia e miezu`, de vointa nu duc lipsa).

5. astazi am avut simtome de sevraj. adica asa au fost diagnosticate de amorezu meu, care de fapt n-o fumat niciodata si nu cred ca are competenta de a sti cum merge sevrajul :)). cred ca au fost simple simptome de fericire, da` el nu-si da seama.

2 comentarii: